Investeren in marketing in tijden van crisis?
Naober(schap) tijdens en na COVID-19
0We zitten met elkaar in een bijzondere fase. Veel bedrijven zijn stilgevallen en proberen weer overeind te krabbelen, terwijl anderen juist extra werk hebben. Beide vraagt veel van ondernemers en medewerkers. Het stellen van prioriteiten, kosten reduceren, thuiswerken en veiligheid op de werkvloer, het borgen van de continuïteit is voor velen nu even belangrijker dan financieel resultaat of groei.
Toch is het belangrijk om juist nu al vooruit te kijken om niet achter de feiten aan te lopen zodra de economie weer aantrekt. Kijk eens goed naar je marketing- en communicatiestrategie. Blijf - juist nu- in contact met bestaande klanten en probeer nieuwe klanten te binden.
Onderzoek naar eerdere recessies geeft aan dat bedrijven die investeren in marketing en communicatie sterker uit de strijd kwamen dan collega’s die dat niet deden.
In de Adformatie van 26 maart 2020 staat een interessant artikel "Blijf investeren in marketing en reclame in tijden van coronarecessie" dat we met je delen ter inspiratie.
Zorg dus dat je zichtbaar bent, daar waar je doelgroep zich bevindt. Maar verplaats je ook in je klant: hoe kun je hem nu, tijdens de crisis, helpen? Deel je kennis, kijk naar nieuwe dienstverleningen, bouw relaties verder uit.
Ook bij ons, Naober, is het uitdagend. Voor print en online zijn er kansen doordat veel mensen nu aan huis zijn gekluisterd. Dit zien we bij Naober ook terug in het online bereik. De bezoekcijfers op de websites van naober.nl stijgen flink.
Op de lezersmarkt is er sprake van groei. Mensen hebben meer tijd, zoeken afleiding en denken (nog) meer aan de ander. Dat vertaalt zich in een toestroom van honderden cadeau-abonnementen.
Maar op de adverteerdersmarkt zit (of zat…) de schrik er flink in. Daarom willen we juist u als ondernemer attenderen op interessante mogelijkheden en kansen. Want elkaar inspireren, helpen en samenwerken past bij het karakter van de streek en bij goed naoberschap.
Naober zomereditie, verschijning 19 juni 2020
Extra dik nummer met inspiratie en extra routes om ErOpUit te gaan, want dat kan en mag natuurlijk wel! Met uw advertentie, advertorial of bijsluiter bereikt u op kwalitatieve wijze bijna 100.000 lezers. Reageer vóór 3 juni.
Bent u actief in de vrijetijdsbranche? Dan komen wij u gezien de situatie graag tegemoet met extra voordelige tarieven en een uitgestelde betalingsregeling. Voor € 125,- presenteert u zich in de speciale rubriekspread: mooiste terrassen. Klik hier voor meer informatie.
En wil je even met iemand sparren over de te nemen stappen of het opzetten van een nieuw initatief, wij denken met je mee. We delen graag onze kennis en expertise natuurlijk ons grote podium.
Samen komen we de crisis door! Blijf scherp. Maar vooral: blijf gezond.
0 Reacties